Mittwoch, 21. November 2007

Cervinia

När Heike och Kajsa var borta fick jag offra mig och köra dom 2 timmarna till Cervinia för lägga hela helgen pa att kontrollera pistkvalitén etc. inför julen.

Det var ett hart och smutsigt jobb. Men nagon maste ju göra det och jag kunde till slut komma fram till följande analys:
snödjup: 120 cm
pistkvalitét: nypistat
öl: stor
pizza: större
80-tals skidoverallfaktor: medel (men vi ska försöka höja den tills i jul)

Kaffet smakar för övrigt mycket bra uppe pa glaciären.

2 Kommentare:

  1. Ja jag måste nog prova allt...skidor på längden och tvären, den goda ölen och den ialienska maten. Det kommer säkert att gå bra, jag är väl förberedd med personlig sjuksköterska och läkare och dessutom, kostrådgivare och apotekare. Bättre uppbackning hade inte ens Gunde Svahn...
    Anna tror att jag måste träna litet mer - dvs. börja träna. Min kloka dotter har säkert rätt.

    AntwortenLöschen
  2. Jo jag är ju rädd om dig pappsen!!

    Det ser väldigt härligt ut i Cervinia. Är övertygad om att det kommer att bli en upplevelserik jul! Det finns ju många sätt för att ta sig ner för de branta backarna... kullerbyttor har jag övat i många år!

    AntwortenLöschen