Samstag, 26. Januar 2008

Zlatans Lugano

Fotbolls-EM går av stapeln i Österrike-Schweiz om 4-5 månader och det svenska landslaget ska slå ner bopålarna i Lugano, 30 km från Varese. Därför var det hög tid att åka dit och testa Zlatans blivande promenadstråk, shoppinggator, cafén och restauranger. Man kan snabbt konstatera att dom valt en bra stad - Lugano är en av dom finaste städer jag någonsin besökt. Redan ett par minuter efter att vi parkerat Passaten hade vi sett en kolsvart Lamborghini Diablo, ett tiotal jättekarpar cirkulerandes i Lago di Luganos kristallklara vatten, kokospalmer och snötäckta alptoppar. Jag blev helt yr och visste inte vad jag skulle fokusera på men fastnade till slut för...
...karparna.

Det blev en härlig dag som kröntes med kaffe & kanelsnäcka pa IKEA. Mycket avklopplande! Det lär behövas inför morgondagen eftersom vi arrangerar barnkalas dit vi bjudit in 6 av Kajsas små monsterkompisar. Jag är förberedd på det värsta och har surrat fast det mest värdefulla :)

3 Kommentare:

  1. Så då har jag ett ställe till i Italien jag vill till...Lugano. Måste nog börja fundera på när vi kan komma neråt igen.
    Kajsa, hoppas du hade ett riktigt busigt, roligt 1-årskalas!!
    Lina

    AntwortenLöschen
  2. Jag förstår nu att vi måste åka tilll Schweitz också någon gång...
    Hälsn
    Åke

    AntwortenLöschen
  3. Jag menade Schweiz (utan "t" om jag nu ska kontra ;)....
    Hälsning från förvirrad tvåbarnsmor (får man skylla på barnen?)

    AntwortenLöschen