Dienstag, 21. Oktober 2008

Mammafritt

Heike var i Bologna tillsammans med en kompis i helgen så jag och Kajsa hade fritt fält. I lördags åkte vi till en bondgård för att titta på djur och i söndags åkte vi till Lago di Varese för att titta på båtar och ankor. Tur att vi gillar samma grejer jag och Kajsa.
På bondgården var det getterna som var dagens favoriter denna gången. Hon tyckte även det var roligt att reta vildsvinen för deras grisnäsa. Det är lätt att vara kaxig när dom befinner sig på andra sidan staketet.


Korna var hon dock lite skeptisk till men efter ett tag vågade hon gå fram till dom och ge dom lite hö med min hjälp.

Jag tänkte även förklara lite om får och deras lamm, kor och deras kalvar etc. Men efter den här "incidenten" lät jag det vara tills nästa gång.


Vi får nog komma tillbaka till våren för att se vilken ny art som skapats :)

1 Kommentar:

  1. Det verkar som om hon verkligen ser att grisarna har liksom tillplattade "näsor"
    Och vilken koncentration framför kossorna!!

    Kramar från farmor

    AntwortenLöschen