Freitag, 5. Februar 2010

Fram o tillbaka

Det blir inte mycket bloggande för min del för tillfället. Jag flyttade ju till Hamburg i söndags och har egentligen en hel del att berätta, men vi har fortfarande ingen dator i vår nya lägenhet. Det är inte bara datorn som saknas, det enda jag möblerat med hittills är en madrass på golvet, en stol, en fåtölj, ett litet bord och en cykel. Men snart kommer det mer och fler. 17-18 februari packar vi in hela hushållet i en lastbil och skickar upp det till Hamburg. Jag tar biltåget från Zürich till Hamburg tillsammans med Kajsa, Kalle och Heike så snart är vi Hamburgare allihop.

Just nu är jag tillbaka i Varese, mest för att träffa mina tre guldklimpar (det är härligt att komma hem o se hur glada barnen blir när dom ser en) men även för att fixa lite pappersarbete inför flytten. Bank, telefon, el, gas, vatten, sophämtning, försäkringar o allt sånt måste avbeställas och det är en hel del jobb i ett urbyråkratiskt land som Italien.

Klart man måste flyga hem över helgen för att träffa ett sånt här charmtroll:


Det bli en hel del resande för tillfället:
fre-sön: Varese
mån: Hamburg
tis-ons: Düsseldorf
tor-fre: Hamburg
lör-sön: Varese
mån-tis: Hamburg
ons-tor: Varese-Zürich
fre: Hamburg
lör-sön: Schwerin
Sen håller vi oss nog i Hamburg ett tag :)

1 Kommentar:

  1. Oj, nästan mera i luften är nere på marken. Hoppas att det blir lite lugnare när ni alla landat i Hamburg. Vi längtar redan dit.
    Maj

    AntwortenLöschen