Montag, 13. April 2009

Annandag påsk

Idag har vi haft en riktigt go annandag påsk. Det började med att Kajsa och jag tog en lång sovmorgon och snarkade ända fram till klockan 9:00 i tältet. Sedan väcktes vi av gökens galande precis innan Heike och Kalle kom ner med frukost. Fast då hade Kajsa redan somnat om igen.

Efter en rejäl och nyttig frukost bestående av yoghurt, corn-flakes, nacho-chips och chokladägg bar det sedan av till Lago di Lugano för pic-nic i solen. Här var goa +25°C i skuggan idag.

När vi sedan hittat en fin plats nere vid stranden skulle det såklart premiärgrillas. Dock var det nära att min manlighet fick sig en rejäl törn redan efter ett par minuter eftersom jag inte fick fart på engångsgrillen. Jag fjuttade på med tändsticka efter tändsticka och blåste och höll på men det ville sig icke. Läste instruktionerna för fjärde gången:

1. Öppna förpackningen
.
2. Tänd på & vänta 5 minuter.
.
3. Grilla
.
Hur svårt kan det vara? Måste man vara civilingenjör för att få fart på en sån där grill eller? Eller vänta nu, det är jag ju och lyckas inte iallafall! (fast det kanske säger mer om mig och min utbildning än om grillen). Den måste ha utgånget bäst-före-datum... Men fem minuter, sex MacGyver-trix och sju italienska svordomar senare låg dom första gyllenbruna Thüringer-korvarna på tallriken.


Grymt gott med grillat i solen och utsikt över sjön och dom snötäckta bergen tillsammans med familjen. Dessutom hade vi sällskap av en het och snygg italienska ett par meter bort som jag inte kunde låta bli att snegla på; en kolsvart MV Augusta Brutale 1078 RR. 15o mycket snyggt förpackade italienska hästkrafter för fjuttiga 185.000 kr.


Heike - påskpresent bitte!

2 Kommentare: