Montag, 27. April 2009

Snabbvisit i Ronneby

Det blir inte så mycket bloggande för tillfället eftersom vi är hemma i Ronneby ett par dagar. Då finns det mycket viktigare saker att hinna med som t.ex.

1. Grillning från Karlskronas längsta balkong tillsammans med kusin Peter och hans goa Caroline och Wilma.


2. Grillning vid Trollsjön (precis som när man gick i lågstadiet)


3. Shopping i Ronneby city. Kajsas mössberoende stillades tillfälligt igenom ett inköp av tre stycken nya.


4. Sjösättning av morsans o farsans båt Bamse.
Tyvärr försov jag mig och kom ner till bryggan lagom för att ta emot när farsan la till vid bryggan. Som tur var låg där tre andra välbekanta pirater och guppade i motorbåtarna. Det var Tias, Weddan och Pär med bulllterriern Tuva som skulle ut på gäddfiske. Hur ofta får man en sådan möjlighet nuförtiden? Det var bara till att hoppa ombord! Tuva var förresten en rätt besvärlig fiskekompis. Under en enda fisketur hann hon med att vara millimeter ifrån att knäcka mitt nyaste spö, försöka sno negerbollarna som vi skulle ha till kaffet, föra ett jäklar oväsen så att hon skrämde bort gäddorna och försöka knuffa ner mig i Östersjön. Men hon får följa med nästa gång iallafall för jag tror hon för tur med sig. Resultatet? Klent denna gången, vi fick upp två gäddor på ca 2 kg men hade faktiskt ett par riktigt feta efter på 5-7 kg. Dom ska upp imorgon, nytt försök klockan 08:00!


Hoppas jag har en gäddbild värd att lägga upp på bloggen när jag kommer hem efter fisketuren imorgon!

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen