Donnerstag, 6. August 2009

Bergsgeten Kajsa

Morsan och farsan (eller farmor och farfar som dom numera oftast kallas) har varit på besök dom senaste två veckorna. Mycket go barnpassning = lugn o ro för mig o Heike. Men vi har inte bara slappat på balkongen utan även hunnit med mer ansträngande saker. Som att bestiga alptoppar t.ex..


Kajsa hade grymt krut under sandalerna och formligen bogserade upp farfar dom sista 200 höjdmeterna upp till toppen på 1900 meter. Hon har en otrolig energi (när hon vill). Om hon kan mobilisera den på rätt saker kommer det att gå bra för henne i framtiden. När hon mobiliserar energin på fel saker, t.ex. på att reta mig, kan det bli lite påfrestande ibland :)

Här oroar jag mig lite för att det är min arbetsplats som brinner. Den borde ligga ganska precis där en gigantisk rökpelare stiger upp. Fast varför oroa sig? Ledigt på måndag är ju inte fel!


Även om det suger i benen at knalla upp för ett högt berg är det värt all möda när man bjuds på denna utsikten.


Dags att vädra fötterna nere på fast mark igen.

1 Kommentar:

  1. Tack för två underbara veckor i ett underbart land! Vi får inte nog av all god mat och allt vackert som finns att upptäcka. Det bästa är dock att vara med fam Mans/Rosenquist så klart.

    Farmor Maj

    AntwortenLöschen