Dienstag, 15. Dezember 2009

En tuff helg

Jag skrattade gott åt min kollega Pietro när han för ett tag sedan beklagade sig över sin senaste semestervecka. Han hade tagit hand om sina två barn under hela ledigheten och gått ner 5 kg på kuppen! Nu tyckte han att det skulle bli skönt att komma tillbaka till jobbet för att vila upp sig.

Men skrattar bäst som skrattar sist...

Heike har varit rätt krasslig i några dagar så jag har haft hand om våra två små krabater större delen av helgen medans min kära flickvän legat till sängs. Redan lördag förmiddag såg lägenheten ut som om den genomsökts av en större kommandostyrka.

Bättre att koppla av med lite julshopping tänkte jag. Men herrejävlar, ALLA verkade ha samma idè som jag. Två griniga ungar som båda ville bli burna, vantar o mössor som flög till höger och vänster och kex som tappas och shoppinggalna italienare till förbannelse. Det hela slutade i glassbaren och då var allt helt plötsligt ganska bra igen.
.


Söndagen ägnades åt säkra kort som kojbyggande...

...och lek...


...som oftast övergår i fribrottning/boxning mellan Kalle och Kajsa...




Jag gick nog bara ner 2 kg ;-)

1 Kommentar:

  1. Snart har nog Kalle tränat upp sig så att det blir jämnare kamp. Han verkar ju ändå nöjd med taget han fått i Kajsas tröja.
    Kramar från en längtande farmor i ett snöigt Blekinge.

    AntwortenLöschen