Sonntag, 1. Februar 2009

4 in Varese

Jag lovade att lägga upp några bilder redan igår men efter att bara ha sovit 2 timmar dom senaste 36 timmarna var sängen ett hetare alternativ än bloggen. Sorry för det men här kommer iallafall lite fler bilder och några ord om det hela :)

Det började med att Heike väckte mig kl 02 för att säga att hon hade regelmässiga värkar sedan över en timme tillbaka. Den enda som var cool nog att kunna sova vidare efter det var Kajsa, men kl 04 bestämde vi oss för att väcka även henne för att åka till BB. Resan från Varese till Cittiglio gick jättebra. Den normalt sett mycket morgontrötta Kajsa var av någon anledning pigg som en mört och glad som en lärka, jag satte nytt hastighetsrekord Varese -> Cittiglio trots ishalka och Heike var hur lugn som helst trots värkarna.

Väl framme fick Heike lägga sig i en säng o "slappa" medans jag och Kajsa pusslade, läste böcker, åt choklad och tittade på andra bebisar. Efter 2 timmar somnade Kajsa i min famn och jag kunde lägga ner henne på soffan. Det var precis i rättan tid för då började det hända grejer inne i Heikes rum och jag kunde ansluta. 1,5 timme senare var lille Kalle där och ytterligare 15 minuter senare vaknade Kajsa upp på soffan. Bra tajming!

När jag berättade för Kajsa att bebisen kommit ut verkade hon inte särskilt överraskad och ville direkt in och titta på lillbrorsan. Sen gick hon och hämtade kläder, mössa, napp, blöja, mat och allt som hon kunde tänka sig att en bebis behöver. Kajsa verkar vara en mycket omhändertagande storasyster. Hon har bara svårt att acceptera en sak: att han (hittills) inte vill ha nappen. Den som hon älskar så...

Hennes första kommentarer var:
- "Baby nicht Bauch, baby Bett. Neues Baby reinstecken!"
- "Meine alte Schuhe kriegen."


Kalle är jättefin med mörkblåa ögon och en hel del hår på skallen. Hårfärgen har han ärvt av sin mamma. Kajsa skrek som en stucken gris när hon föddes, Kalle däremot verkar lite lugnare. Han äter, sover och grymtar. Hoppas, hoppas att han sover bättre om nätterna än sin storasyster :)


Hälsningar från en stolt pappa och en lika stolt storasyster! Heike och Kalle skickar hälsningar från BB!



1 Kommentar:

  1. Grattis grattis! Hoppas ni mår bra, och njuter av stunden. Välkommen till världen Kalle.

    AntwortenLöschen