Freitag, 6. Februar 2009

Datorkrasch

Förlåt morsan, jag lovade ju att lägga upp en bild på Kalle igår men det blev inget med det. Datorn kraschade nämligen brutalt igårkväll. Det var bara en svart skärm och ett kort meddelande om en fil som var skadad. Det enda som hjälpte var att formatera hårddisken och installera om alla program igen. Jag var färdig kl. 02 inatt... Tur att jag gjorde en säkerhetskopia på alla digitalfoton för två dagar sedan :)

Heikes föräldrar är här sedan två dagar tillbaka så nu har jag det riktigt lugnt och skönt och kan ägna mig lite mer åt min son och inte bara åt Kajsa.

Så långsamt börjar man märka dom första skillnaderna mellan Kalle och Kajsa som bebis. Kalle kan t.ex. sluta skrika sådär helt av sig själv om man bara låter honom vara. Det har Kajsa aldrig kunnat och det kan hon fortfarande inte. När hon väl har börjat och man bara låter henne skrika och tror att hon ska lägga av så leder det bara till att hon vrålar mer och mer. Till slut orkar hon knappt mer men fortsätter iallafall tills man kommer och tar hand om henne... En envis och temperamentsfull liten flicka är det. Tur att hon är på bra humör för det mesta, he he.
Vissa grejer som sägs om hur man "ska" göra med små barn kommuniceras ofta som en sanning men jag börjar misstänka att väldigt mycket beror på hur ungen är skapt från början. Vissa skriker mer, vissa mindre, vissa sover hela natten, andra vaknar minst en gång varje natt. Dom är helt enkelt förprogrammerade dom små monstren. Och den där programmeraren gillar att driva med oss föräldrar.

Nu ska vi ner till stan och anmäla den nye medborgaren Kalle Rosenquist hos kommunen. Här är grått och regningt så det passar bra att göra sådana tråkiga måsten idag.

2 Kommentare:

  1. Det blev inte mycket sömn för dig inatt förstår jag.
    Ja, barn är verkligen olika. Även om man gör likadant så blir effekten inte densamma. Alla är unika.
    Kände mig lite ledsen igår efter att jag pratat med er, längtar så....

    AntwortenLöschen
  2. Hej lille Kalle, du verkar sova för det mesta. Det är ju inte dina föräldrar så bortskämda med efter två år med storasyster som inte alltid vill sova när föräldrarna tycker att hon ska det. Ja ja, det kommer nog andra tider också...ibland vill man ju bara inte sova.
    Kram från farfar

    AntwortenLöschen