Samstag, 3. Januar 2009

Bandydags!

Efter en riktigt lång o seg influensa har jag nu lyckats ta mig ur TV-soffan! Dom senaste dagarna har jag alltså kunnat ta mig för lite vettiga saker såsom att träna bandysvingen nere på Brunnsrinken tillsammans med syrran o hennes knattar samt fiska gädda i snöstorm tillsammans med Pär o farsan.

Imorgon ska vi ner till Lugnevi för att kolla när mitt gamla bandylag Fredriksbergs BK spelar hemmamatch mot IF Stjärnan i div 2 södra. Jag vet att jag kommer att bli grymt sugen på att börja lira igen men denna gången får jag nöja mig med att vara åskådare med bandyportölj. Comebacken får vänta tills vi flyttar hem till Sverige igen. Jag snackar alltså om riktig bandy med skridskor på is, inte sån där... vad heter det nu... innebandy som vissa börjat kalla bandy!

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen