Montag, 12. Januar 2009

Tillbaka i Varese

Jul och nyårsfirandet i Ronneby avslutades med bandymatch på Lugnevi. Minusgrader, sol och bandyportfölj - mer "jul hemma" blir det inte. Tyvärr fick Fredriksberg spö med 4-3 men i och med det var det lättare att säga att "hade jag varit med så hade vi vunnit..." ;)

Via ett kallt (-16'C!) och vintrigt Berlin är vi tillbaka i ett något mindre kallt men ännu vintrigare Varese. Igår var vi uppe i den lilla bergsbyn Santa Maria del Monte på Sacre Monte strax intill där vi bor och där är säkert en halv meter snö.


Nere i Varese har det mesta försvunnit men för ett par dagar sedan hade vi 30 cm snö även här. Konstigt att att man får uppleva rejälare vintrar i Italien än i Sverige. Italienarna tror att vi har metervis med snö och -20'C året runt i Sverige men det stämmer iallafall inte i Blekinge...

Tur att man har sina tjejer att värma sig hos.


Idag känner jag mig frisk för första gången på flera veckor efter den värsta (och enda?) influensa jag någonsin haft så nu kanske det blir lite fler bilder på bloggen igen.

3 Kommentare:

  1. Tackar för senast! Ska se om jag kan få dig att längta hem igen nu när det är några plusgrader och sydvästvindar!

    Det kan ju dyka upp lite roliga bilder på min blogg när det är sådana väderförhållanden ;)

    AntwortenLöschen
  2. Vi sitter här och dricker espresso och äter iltalienska mandelskorpor och längtar efter Er. Härliga vinterbilder från Italien, här är regn och plusgrader!

    Farmor

    AntwortenLöschen
  3. Så länge det inte dyker upp några bilder på bitar òver 10kg och så länge vi har sol och massvis med snò här får du svårt att ge mig hemlängtan :)

    AntwortenLöschen