Samstag, 17. Januar 2009

Pulkaåkning

Det svider lite att inte kunna utnyttja Alperna och skidåkningen till fullo nu när Italien har den bästa vintern i mannaminne. Men så är det ju när man väntar unge, man får ta det lite lugnt och hålla sig inte alltför långt från BB. Fast det är det givetvis värt!

Som tur är har jag en väldigt pigg flickvän så trots att hon är höggravid så är vi ändå ute och rör på oss ganska mycket. Idag blev det pulkaåkning och fika i San Bernardino.

Först ville Kajsa inte åka pulka alls men efter att jag övertalat henne att prova en lagom backe tillsammans med mig ville hon inte sluta. Och inte mig emot, det är ju skitkul att åka pulka. Kajsa tycker som tur är att det är nästan lika roligt att dra pulkan efter sig som att åka i den så hon var bra draghjälp.

Efter pulkaåkningen laddade vi batterierna med kexchoklad. Men det hjälpte inte; både Kajsa och jag slocknade som två klubbade sälar i bilen på väg hem till Varese igen.

3 Kommentare:

  1. Wow, wie erwachsen Kajsa aussieht! Sie hat schon den perfekten Große-Schwester-Blick!

    AntwortenLöschen
  2. Gratulera Kajsa på Födelsedagen! Hurra hurra hurra hurra.

    Pär & Linda

    AntwortenLöschen