Samstag, 5. September 2009

Monte Tamaro

Senaste veckan har vi haft besök av Hanna och Richard från Göteborg. Bland annat tog vi linbanan upp på Monte Tamaro i Schweiz. Där finns det lekplatser både för sådana som mig och för sådna som Kajsa. Hon såg redan från liften vart hon skulle och det var ingen diskussion.

Första anhalt: lekplatsen med världens bästa utsikt.


Andra anhalt: lekplatsen där jag jag, Heike, Hanna och Richard roade oss - nämligen en sommarrodelbana som gick fort så in i helskotta! Nästa gång ska jag försöka åka hela sträckan utan att bromsa :)


Kajsa var som vanligt inledningsvis lite skeptisk till nya gäster, men efter lite trugande och ett par barbapappaböcker mjuknade hon. På Monte Tamaro tog hon Hanna i handen och studsade glatt iväg med hoppsahoppsasteg över kullarna. Barnpassningen för resten av veckan var alltså fixad, he he.


Här kan man slappna av...


Jag har ont! Var nämligen på gymet för första gången på ca 5 år = träningsvärk! Idag blev det dessutom första fotbollsmatchen på flera månader = mer träningsvärk!

2 Kommentare:

  1. Bara att bita ihop! No pain no gain! hihih

    AntwortenLöschen
  2. Vad Moder Jord är vacker!! "The best things in life are free"

    Maj

    AntwortenLöschen