Donnerstag, 27. November 2008

Bra relation till bergsgudarna, någon?

Skit mä, har en ledig dag imorgon och planen var att ta en dagstur till Alperna. Väderprognosen har varit perfekt; snöfall hela veckan och sol på fredag. Nu har någon helt plötsligt fått för sig att byta prognos och morgondagen ser istället ut så här: snöfall, dimma, halv storm och -12'C. Med "wind chill" blr det -29'C... Om jag vill behålla näsa och fingrar är det bättre att stanna hemma. Kanske blir det en tur på söndag istället om jag förhandlar väl med Heike och har lite tur med vädret...


Det blir till att be till bergsgudarna (som jag för övrigt tror håller till i världens minsta kyrka med världens bästa läge mitt i pisten i Cime Bianche, Cervinia).

2 Kommentare:

  1. Ja, om man bara tror så ordnar sig det mesta...tänk att det måste skidåkning till för att du ska gå och bli religiös!

    Hälsn farsan

    AntwortenLöschen
  2. Nja, nästan rätt: skidåkning OCH fiske. Kan nämligen svära på att själva djävulen är inblandad med tanke på att jag alltid tappar dom fetaste gäddorna...

    AntwortenLöschen