Samstag, 22. November 2008

Impulsköp

.
Alla grabbar (och vissa tjejer) drömmer väl om att någon gång köpa sig en riktigt vass kära? Så även jag, särskilt eftersom jag sedan flera år kör en trött gammal turbolös 9-3:a och familjebilarnas urmoder VW Passat kombi diesel...

När vi igår tagit en sväng till IKEA för att käka köttbullar och köpa lingonysylt stannade vi spontant till hos en intilliggande handlare. Och så stod den plötsligt där framför mig; en tvättäkta tvåsitsig sportvagn av ädlaste märke med cabriolet och feta sulor. Där var en kille före mig som precis provkört och verkade riktigt nära att ta den... Men det var kärlek vid första ögonkastet till ett "nu-eller-aldrig-pris" så jag la upp VISA-kortet och slog till!

Skönheten står numera parkerade nere i garaget o tas fram först i februari. Det enda sura var att Heike och Kajsa fick prova den först...

Ovan ser ni en Aston Martin V8 från 1980 som jag vilade ögonen på utanför stadshotellet i Lugano i förmiddags. Jag behöver väl knappast säga att jag hellre hade lagt mina sparpengar på den godbiten istället för barnvagnen, men vad gör man inte för ett litet troll som Kajsa och hennes blivande lillasyster/lillebror...
.

4 Kommentare: