Sonntag, 23. November 2008

Husbygge

Jag blev inspirerarad av Stor-Pär [http://sorbyvagen15.blogspot.com/] och bestämde mig för att bygga ett hus idag. Som tur var har jag varit lat och efter 1,5 år fortfarande inte kastat alla flyttkartonger. Dessutom jobbar jag ju på ett företag som gör tejp så det var inget problem att smälla upp ett litet svartbygge nere i garaget.


Med ett gammalt lakan som matta och ett par frigolitklossar som möblemang blev det hur mysigt som helst. Lite pinsamt bara när grannarna skulle parkera sin bil och såg mig hopkrupen med en filt i en pappkartong. Dom trodde väl at jag gjort något riktigt elakt och att det inte räckte för Heike att förvisa mig till soffan. Som tur var kikade Kajsa ut genom ett fönster och förklarade hur det egentligen låg till.

HEEEERE´S JOHNNY!


Kajsa är kopian, här är originalet: Jack Nicholson i "The Shining": http://www.ilportoritrovato.net/sixties/foto/attori/jack_nicholson_001.jpg

1 Kommentar:

  1. Kommer Du ihåg ert pappershus?
    Vad mycket roligt ni hade där.

    Det finns vissa likheter Kajsa - Jack Nickolsen. Fast Jack ser bara galen ut, Kajsa lite galen men mest underbar.

    Farmor

    AntwortenLöschen