Dienstag, 18. November 2008

Cervinia igen


Om vi inte flyttar till Karlskrona, Göteborg eller Hamburg eller... när tiden i Varese är förbi borde vi flytta till Cervinia!

Efter att vi dragit till Italien 2007 la jag min första goa skidhelg där. Exakt ett år senare, vilket innebär i söndags, var det dags för årspremiär igen. Och som vanligt var det precis hur härligt som helst.
Det är inte mycket som slår att ösa på nerför en nypistad backe...

Jag var i Cervinia tillsammans med polaren Pär för första gången 1998 och det var en av dom bästa resor jag gjort. Julen 2007 firades i intilliggande St. Andrè tillsammans med min och Heikes familjer influgna från Sverige och Tyskland. Cervinia är helt enkelt ett av mina favoritställen!


Kajsa trivs också bra i bergen och var helladdad när hon provade sin utrustning lördag kväll på hotellrummet.

Tack förresten till dig Heike för att du "offrade" dig och stannade i byn med Kajsa medans jag höll till i pisten. Men man kan ju ha det sämre än att tillbringa dagen bland cappuccinos och snö i en idyllisk bergsby tillsammans med världens goaste Kajsa :)

2 Kommentare:

  1. Jag längtar också tillbaka till de snöklädda bergen när jag ser bilderna. Filmen får mig dock att nästan hisna, det är som att flyga med ett litet vingligt flygplan tycker jag!

    Farmor

    AntwortenLöschen
  2. Underbara bilder! Dit måste jag åka igen!

    AntwortenLöschen