Montag, 8. Dezember 2008

Auf den TÜV!

Uppdraget slutfört, SAAB:en klarade besiktningen utan problem! Besiktningsmannen blev till och med så imponerade av det fina skicket att han tyckte det vore en dödssynd att sälja den. Som fackman rekommenderade han mig istället att plocka ur tändstiften och rulla in den i ett varmt garage. Sedan skulle jag täcka över den med ett ylletäcke(!) och sälja den till ett mångdubbelt pris om 15 år. "Oj, oj, oj, sådana här rejäla bilar görs inte längre grabben. En mycket bättre investering än aktier" menade experten.

Hursomhelst, jag blev mest glad över att besiktningen gav mig en god anledning att skåla i Glühwein på julmarknaden i Zürich tillsammans med Göran.

Det blev ett par lugna kvällar med LEGO-byggande (det är ju skitkul har jag återupptäckt) och matlagning hemma hos Göran.

Kajsa fick privatlektioner i byggnadskonst av arkitekt Keuchel.


Hemresan tvärs över Alperna var grymt fin med snö och sol blandat med en nästan overklig dimma.


Här har vi stannat vid Vierwaldstätter See och Kajsa får sin obligatoriska lekplatspaus.

2 Kommentare:

  1. Oj Kajsa, lille/a bror/syster börjar bli stor nu! Sjunger du för lilla bebben ibland?
    kram
    farfar

    AntwortenLöschen
  2. Ja det gör hon. Hon sjunger om en Kuh von Malibu. Det är en av hennes favoritsånger på youtube: http://www.youtube.com/watch?v=XgzzKT6w_Qo

    AntwortenLöschen